Gry i zabawy z językiem angielskim

Serdecznie zapraszamy wszystkie przedszkolaki do nauki języka angielskiego w formie gier, zabaw i piosenek. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu (poniedziałki i czwartki) po pół godziny (grupa średnia i starsza) i po 15 minut (grupa młodsza).

Zagadnienia na rok szkolny 2024/2025:

nauczyciel : mgr Karolina Chmura

W roku szkolnym 2024/2025 wszystkie grupy biorą udział w Międzynarodowym Programie 'Dwujęzyczne dzieci” , dzięki temu kontakt z językiem angielskim będzie  częstszy i bardziej intensywny.

WRZESIEŃ

GRUPA MŁODSZA:

  • zapoznanie z pacynką „prowadzącą” zajęcia – The owl ( sowa)
  • formy przywitania i pożegnania: hello, good morning, goodbye ( cześć, dzień dobry, do widzenia)
  • kolory: blue, red, yellow (niebieski, czerwony, żółty)
  • liczenie w zakresie 5
  • osłuchanie się z tekstami piosenek: „Good morning”, „Dolly says goodbye”, „I can count to five”

GRUPA ŚREDNIA I STARSZA:

  • zapoznanie z pacynką „prowadzącą” zajęcia – The owl ( sowa)
  • przedstawianie się za pomocą wyrażenia „My name is…” – „Mam na imię….”
  • formy przywitania i pożegnania: hello, good morning, goodbye ( cześć, dzień dobry, do widzenia)
  • kolory: blue, red, yellow, green, black, white, brown, pink ( niebieski, czerwony, żółty, zielony, czarny, biały, brązowy, różowy)
  • liczenie w zakresie 5
  • nauka piosenek: „Good morning”, „Dolly says goodbye”, „I can count to five”, „Red and yellow”

PAŹDZIERNIK

GRUPA MŁODSZA;

  • nazwy owoców i warzyw: apple, banana, plum, orange, carrot, potato, tomato
  • piosenki: „Jump, clap clap clap”, „Teddy bear”
  • elementy „Halloween’ – pumpkin, piosenka „Go away big green monster”

GRUPA ŚREDNIA I STARSZA;

  • nazwy warzyw i owoców : apple, banana, plum, orange, pear, grapes, lemon, carrot, potato, tomato, pumpkin
  • piosenki: „Walk around the circle” , „Walkin, walking’, „Teddy bear”
  • elementy „Halloween’ – pumpkin, piosenka „Go away big green monster”

LISTOPAD

GRUPA MŁODSZA:

  • nazwy zabawek: dolly, teddy, car, blocks
  • to,co w sali: table, chair, window, door
  • piosenki „Dolly says goodbye”, „Jump clap clap”
  • doskonalenie liczenia w zakresie 5 i kolorów

GRUPA ŚREDNIA I STARSZA

  • nazwy zabawek: dolly, teddy, car, blocks
  • to,co w sali: table, chair, window, door, carpet, floor, wall
  • przyimki miejsca: on, under, behind
  • piosenki „Dolly says goodbye”, „Jump clap clap”, „On one-let’s have fun”,”Walk around the circle”
  • doskonalenie liczenia w zakresie 20

GRUDZIEŃ:

  • słownictwo związane ze świętami: present, christmas tree, Santa Claus, bell, star, christmas carols, christmas card
  • poznanie piosenek świątecznych: „Jingle bells” „We wish you a merry Christmas”
  • osłuchanie się zeznanymi kolędami w języku angielskim

STYCZEŃ

  • słownictwo związane z rodziną: mummy, daddy, sister, brother, grandma, grandpa
  • wyrażenie „I love…”
  • piosenka „This is my mummy”

LUTY

  • zwierzęta hodowlane- pig, cow, sheep, horse, duck, rooster, chicken
  • zwierzęta domowe: dog, cat, hamster, fish
  • dzikie zwierzęta: tiger, lion, elephant, monkey
  • piosenki: „Od Mc Donald had a farm”, „Bingo”, „Mary had a little lamb”

MARZEC

  • częsci ciała: head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose
  • piosenki: „Head and shoulders”, „Teddy bear touch your nose”

KWIECIEŃ:

  • Easter – Wielkanoc
  • słownictwo związane z Wielkanocą: easter bunny, easter eggs, chicks, basket
  • rymowanka: „Easter bunny ,jump jump jump!”
  • piosenki: „It’s spring!” – „Już wiosna”, rymowanka: „It’s raining”

MAJ:

  • ubrania: hat, shorts, dress, trousers, T-shirt, jacket
  • wyrażanie „Put on” – „załóż”
  • rymowanka: „Put on your shoes”
  • emocje: happy-sad
  • piosenka: „If you are happy and you know it”

CZERWIEC:

  • utrwalenie słownictwa i piosenek poznanych w trakcie roku szkolnego, zabawy ze słówkami, zabawy ruchowe do piosenek anglojęzycznych, konkursy