
Gry i zabawy z językiem angielskim
Serdecznie zapraszamy wszystkie przedszkolaki do nauki języka angielskiego w formie gier, zabaw i piosenek. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu (poniedziałki i czwartki) po pół godziny (grupa średnia i starsza) i po 15 minut (grupa młodsza).
Zagadnienia na rok szkolny 2024/2025:
nauczyciel : mgr Karolina Chmura
W roku szkolnym 2024/2025 wszystkie grupy biorą udział w Międzynarodowym Programie 'Dwujęzyczne dzieci” , dzięki temu kontakt z językiem angielskim będzie częstszy i bardziej intensywny.
WRZESIEŃ
GRUPA MŁODSZA:
- zapoznanie z pacynką „prowadzącą” zajęcia – The owl ( sowa)
- formy przywitania i pożegnania: hello, good morning, goodbye ( cześć, dzień dobry, do widzenia)
- kolory: blue, red, yellow (niebieski, czerwony, żółty)
- liczenie w zakresie 5
- osłuchanie się z tekstami piosenek: „Good morning”, „Dolly says goodbye”, „I can count to five”
GRUPA ŚREDNIA I STARSZA:
- zapoznanie z pacynką „prowadzącą” zajęcia – The owl ( sowa)
- przedstawianie się za pomocą wyrażenia „My name is…” – „Mam na imię….”
- formy przywitania i pożegnania: hello, good morning, goodbye ( cześć, dzień dobry, do widzenia)
- kolory: blue, red, yellow, green, black, white, brown, pink ( niebieski, czerwony, żółty, zielony, czarny, biały, brązowy, różowy)
- liczenie w zakresie 5
- nauka piosenek: „Good morning”, „Dolly says goodbye”, „I can count to five”, „Red and yellow”
PAŹDZIERNIK
GRUPA MŁODSZA;
- nazwy owoców i warzyw: apple, banana, plum, orange, carrot, potato, tomato
- piosenki: „Jump, clap clap clap”, „Teddy bear”
- elementy „Halloween’ – pumpkin, piosenka „Go away big green monster”
GRUPA ŚREDNIA I STARSZA;
- nazwy warzyw i owoców : apple, banana, plum, orange, pear, grapes, lemon, carrot, potato, tomato, pumpkin
- piosenki: „Walk around the circle” , „Walkin, walking’, „Teddy bear”
- elementy „Halloween’ – pumpkin, piosenka „Go away big green monster”
LISTOPAD
GRUPA MŁODSZA:
- nazwy zabawek: dolly, teddy, car, blocks
- to,co w sali: table, chair, window, door
- piosenki „Dolly says goodbye”, „Jump clap clap”
- doskonalenie liczenia w zakresie 5 i kolorów
GRUPA ŚREDNIA I STARSZA
- nazwy zabawek: dolly, teddy, car, blocks
- to,co w sali: table, chair, window, door, carpet, floor, wall
- przyimki miejsca: on, under, behind
- piosenki „Dolly says goodbye”, „Jump clap clap”, „On one-let’s have fun”,”Walk around the circle”
- doskonalenie liczenia w zakresie 20
GRUDZIEŃ:
- słownictwo związane ze świętami: present, christmas tree, Santa Claus, bell, star, christmas carols, christmas card
- poznanie piosenek świątecznych: „Jingle bells” „We wish you a merry Christmas”
- osłuchanie się zeznanymi kolędami w języku angielskim
STYCZEŃ
- słownictwo związane z rodziną: mummy, daddy, sister, brother, grandma, grandpa
- wyrażenie „I love…”
- piosenka „This is my mummy”
LUTY
- zwierzęta hodowlane- pig, cow, sheep, horse, duck, rooster, chicken
- zwierzęta domowe: dog, cat, hamster, fish
- dzikie zwierzęta: tiger, lion, elephant, monkey
- piosenki: „Od Mc Donald had a farm”, „Bingo”, „Mary had a little lamb”
MARZEC
- częsci ciała: head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose
- piosenki: „Head and shoulders”, „Teddy bear touch your nose”
KWIECIEŃ:
- Easter – Wielkanoc
- słownictwo związane z Wielkanocą: easter bunny, easter eggs, chicks, basket
- rymowanka: „Easter bunny ,jump jump jump!”
- piosenki: „It’s spring!” – „Już wiosna”, rymowanka: „It’s raining”
MAJ:
- ubrania: hat, shorts, dress, trousers, T-shirt, jacket
- wyrażanie „Put on” – „załóż”
- rymowanka: „Put on your shoes”
- emocje: happy-sad
- piosenka: „If you are happy and you know it”
CZERWIEC:
- utrwalenie słownictwa i piosenek poznanych w trakcie roku szkolnego, zabawy ze słówkami, zabawy ruchowe do piosenek anglojęzycznych, konkursy